lördag 21 november 2009

Vad ska vi ha för bil?!

Challe mår bra nu och axeln börjar arta sig en del också, dock inte riktigt bra än, i just den (notera rimm). Vi var tillåme ute och tränade en liten snabbis idag innan vi skulle iväg till en liten sammandrabbning mellan Sverige, Sydafrika och USA. Vi träffades hemma hos Ryan igen för att äta lite och sedan kolla på film. Blev ingen film utan istället basket, mat och sen "4-man i soffan" där vi killar tog hem bucklan! JeeeEEaaAAHHH! =D

Annars har mycket av den senaste tiden gått åt till att försöka köpa en bil till oss. Åkt runt till en massa bilhandlare och kollat på privat ägda bilar också. Börjar få en vettig koll på bilmarknaden här nu. Begagnade bilar är mkt dyrare här än hemma så vi försöker vara lite försiktiga. En Volkswagen Golf (generation 2) från typ -88 kostar runt 20 000 här medan dom går att få tag på för runt 5 000 hemma. En liten rolig grej om just den bilmodellen (fast med tillägget Citi framför Golf) är att dom fram tills i fredags fortfarande tillverkade just den karossen fast med lite uppdaterade detaljer.

Det här är en Volkswagen Citi Golf -09. Det är ju en riktigt najs bil så man förstår att dom körde vidare så länge med den här modellen. =)

Lite middag i form av frallor med chips till som vi åt ikväll hos Ryan med typ 20 andra. Vi kommer vara mkt runda och fina när vi kommer hem om 6 månader om vi fortsätter följa matkulturen dom har här.

Vädret har varit helt sopigt den senaste tiden med massa regn och en temp kring inte så varm alls. Idag bröt det som tur var upp runt lunch så vi drog till stranden och låg där ett tag. Nästa vecka ska bli solig och fin sägs det så vi får lita på det.

/Hompemyra

7 kommentarer:

  1. Okej ni tycker inte det är tillräkligt varmt där? Kan inte ni skicka hit lite kyla då så får ni lite pissvärme av oss. Vi (jag) vill nämligen ha SNÖ och kyla här!!! Vädret som det ser ut nu är under all kritik..
    Va skönt att challen är bättre, vi måste skypa snart, det va en gubbförsäljare i dörren som uppehöll mig när du ringde sist!!:/
    Puss & Kram!!!!

    SvaraRadera
  2. Lycka till med bilköpet!
    Skönt Charlotte att du mår bättre.
    :)
    Puss och kram
    Anneli
    Ps. Finns det mat med fibrer där nere?!?

    SvaraRadera
  3. Heeej! Kul med en uppdatering! Ja jag är ju inte förvånad ändå att dom kör vidare på gamla Golf II:an. Den är ju sjukt snygg! =)

    Jag satt och tjuvkikade lite på bilder ifrån vårt bröllop. Heeelt otroligt vad ni ställde upp! Såg speciellt gästplaceringen och skyltarna du gjorde Challe...

    Här är det annars precis början på en december from hell! Eller, det kanske inte är så farligt, men det kommer att vara MYCKET att göra! Den här veckan har vi julföreställningarna i MäKy och sen fortsätter det bara med Sela, Laudes och bröllopande. Men det är ju bara roliga saker =)

    Emma, vad sålde han för gubbar föresten?

    Ha det super, hörs snart!!!

    SvaraRadera
  4. Snögubbar!!! :)hihi nä han va en gubbe för att han tjata på mig o gå me i nån förening fast jag sa nej nej nej o under tiden missa jag ett samtal från Challe! grr..

    SvaraRadera
  5. Hej vänner!
    Kul o följa ert äventyr via bloggen! Låter som ni har det hyfsat bra därnere. Har oxå precis vart i Afrika, fast norr om Sahara... :) Semester o sol o bad. Inte dumt!

    Ta hand om varandra.
    Kram

    SvaraRadera
  6. va ett tag sen jag va inne och kollade nu men jättekul att följa er här. Och stort tack för grattis-sms på min födelsedag=)
    Ni verkar ha det toppen=)
    Oscar och Viggo hälsar också!kram till er från gråa Svedala

    SvaraRadera
  7. Hej pussisar! Frallor och chirre till middag? Jag kommer!!! Hihihi. Fast vi åt plättar å det va också ganska gott :P slick slick! Stackars din axel challe :´( Jag skickar en liten tröstpussis till den! :* Idag har jag tränat på gym en halvtimme, det var jättejättetråkigt. Saknar er! PUSS! Heja golf!

    SvaraRadera