torsdag 11 mars 2010

Fun in Durban

Förra helgen var vi till Durban med Daniel och Julia (volontärerna) för att få känna lite storstadspuls och göra lite sköna grejer.

Bilder & Foto: http://picasaweb.google.com/charlottesareld/Inlagg22LekIDurban#

Det började stööört bra med att vi åkte till en liten flygplats 60km utanför Durban på lördagsmorgonen efter en trevlig natt på en backpacker i Durban. Där skulle Charlotte få sin födelsedagspresent av mig. Ett fallskärmshopp! Men eftersom Challe är världen bästa så sa hon att det skulle vara roligare om jag också hoppade. Det ville ja ju rätt gärna och vi fick även med oss Daniel och Julia på detta. =)

Efter en viss väntan var det dags för oss att sätta sig i det lilla planet påväg upp mot 9000 fot där vi skulle slängas ut. Bara flygturen i sig över Sydafrikanska slätter och assjyssta natur var lätt värt det. Men det var ju inte därför vi satt i planet. Det var ju för att slänga sig ut och trilla i total frihetskänsla ner mot backen i ca 30 sek och därefter glida ner i en fallskärm. Vi fick båda testa att flyga skärmen och fälla ut fallskärmen efter fallet. Det var MAXAT! Oj va trevlig upplevelse! Får du tillfälle är det bara att hoppa!

Dagen efter det var vi till uShaka Marine World & Water World där vi började med att gå runt och titta på fina fiskar, hajjar, rockor osv. i några timmar. Därefter var det dags för lite lek i några water slides i ett tag tills att vi tröttnat på det. Sedan gick vi iväg för att snorkla i en saltvattenbassäng med massa fiskar i. Alla gick ditt utom Charlotte som la sig och sola för hon tyckte det var töntigt eftersom det inte var några hajjar i bassängen. Men när jag kommit ut i bassängen en bit så dyker det helt plötsligt upp två hajjar framför mig, ca 1,5 m långa. Ja skyndar mig upp för att få med mig Challe som ligger och sover. Hon har länge velat simma runt med hajjar så hon blev så glad så och slängde sig snabbt ner i vattnet och plaska runt.

Jag har blivit lite småmobbad av de andra för att när jag och Daniel stod på en bil som låg i vattnet med hajjarna simmandes runt fötterna så sa Daniel: "Det här är ju helt SJUKT! Det här är lätt det bästa idag". Men då sa jag: "Naaäääe, vi fick några riktigt schysta bilder på några maneter i akvariet". Det tyckte de andra var roligt. Ja vidhåller att bilderna var riktigt najsa och snäppet bättre än hajsnorkling! :)

Sen köpte vi lite sköna solbrillor och klockor för typ 2 kr som vi var tvungna att foto loss oss på. Det är en väldigt otrevlig kille med på många av de bilderna. Undra vad som e hans problem?

Sen hitta vi en skadad orm när vi kom hem till Margate på Söndagskvällen. Vi körde över den för att den inte skulle lida. Då poppade det till av att något sprack och vi skyndade oss därifrån. Lät inte jättetrevligt. Sett ganska många ormar senaste veckan nu och det är kanske roligt för vissa men inte för oss.

Hejdå!

/Jonet

3 kommentarer:

  1. WOW!!! Va mycket ni har lagt in nu senaste dagarna! Kul att bli lite uppdaterad på vad som händer. Hopp, bil, damm och skylt... Jennifer kollar på lite "Formula1" med Alan, men gör det mest för att distraheras tills hon får mat av mig... Hon svälter inte, så hon kan vänta en liten stund medans jag kollar er sköna blogg. Hon har gått upp mer än väl i vikt enligt BVC och hon gör inget annat än äter, sover, bajsar och kissar. Däremellan har vi lite sköna stunder med smajl och titta mamma eller pappa i ögonen för att försöka förstå vilka hennes föräldrar är. Vi gör annat också förstås, men det är mest bonus om vi hinner (barnvagnspromenad, bad, ligga i babygymmet, lyssna på musik (PraiseBaby-DVD), mm). Längtar sååå efter er! Sköt om er och håll er friska nu!!! Alan hälsar! Kram /Anneli

    SvaraRadera
  2. Jag har ju redan läst dom här inläggen nu hundra gånger! Fleeeer!

    Jobbigt med bilen. Hoppas att det går snabbt att få ordning på det i alla fall.
    Här väntar vi mest på våren nu. Frida åker till Lofsdalen på söndag och jag kommer efter på onsdag eller torsdag, men innan dess måste vi hinna skajpa!

    Hörs! =)

    SvaraRadera
  3. Grymt med fallskärmen förresten! Jag blev jättesugen nu =)

    SvaraRadera