måndag 14 december 2009

Lucia och holiday program start

Nu har vi haft luciatag idag for alla barn och arbetare.


T.o.m. Jonas var med! Va sager du nu morsan!?


Tyvarr kunde jag inte lagga in en film ifran varat fina upptradande for att det va natt kajso med datorn. Fortfarande inte fixat internet sa darfor sa langt mellan inlaggen.


Idag borjade vi ocksa med arbetet med barnen och deras holiday program som vi varit med och utveckla.


Vi gjorde ansiktsmasker. Barnen upptradde for varanda och oss ocksa. Till skillnad fran Sverige sa ar det ko for att fa upptrada... Roligt att se =)


Vi spelade fotboll, volleyboll, strandtennis och kastade frisbee.

Angaende varat boende sa trivs vi som fisken, och hunden som strulat lite med oss till en borjan (hoppade som en tok hela tiden) har vi faktiskt fatt pli pa nu med hjalp av en vattenspruta! :)

Imorn ska vi till stranden med barnen sa vi hoppas pa sol och bad!

/Jonis och ballen

5 kommentarer:

  1. Hej vänner!
    Vi vet inte om ni har sett vårt mail som vi skickat till Challe, men vi har i alla fall fått en son! Vi har skickat bilder på honom på mailen, men vi vet inte om ni har fått dem... Har du samma mail? Ja, ja, i alla fall så heter han Mio och är helt underbar! Han föddes 18 nov, på Alex 25-års dag =). Kolla mailen så får ni se honom! Puss från oss!

    SvaraRadera
  2. Heeej! Vad glada dom måste vara som får en massa julstämning av er, och Jonas skönsång på det? Här har vi nu drygt en decimeter snö och jag bytte till vinterdäck igår! (Jag var nog inte ensam om det...) Vi fick julklappar igår! Ni ska inte skicka sånt! Men vi blev väldigt glada =)

    Hejhej!

    SvaraRadera
  3. Heeej! Va fina ni var som tomtar!!!
    :)
    Idag har jag och Alan varit på MVC, på mamma- och pappagrupp. Sen tog Alan svininfluensavaccinet på VC. Jag har varit hemma från jobbet idag för jag är dunderförkyld. Hoppas jag inte smittade ner dem på MVC...
    Sköt om er!
    Kraaaam från Anneli!!!

    SvaraRadera
  4. Vi har fått era julklappar! Det hade ni verkligen inte behövt! Men tack så jättemycket!! Vi levererar vidare till de andra! =) Här är det supermycket snö, vi ser knappt ut. Riktigt mysigt! Va kul med luciatåg, ni såg så fina ut! Stor kram från lilla familjen Vegger!

    SvaraRadera
  5. Heeej! Jag igen. Hur ska vi göra på julafton? Vi måste ju prata nåt i alla fall!!! JAg skickar ett mail förresten...

    SvaraRadera