torsdag 22 oktober 2009

Ska vi åka snart?


Ska vi åka snart eller vad är det som händer? Ja e typ knäpp i huvet just nu och vet inte riktigt vad som händer mig och Challe om lite drygt en vecka då vi helt plötsligt är där borta i det andra landet... Vi ska väl börja packa snart men fixar med massa annat hela tiden. Hur packar man om man ska vara borta i över ett halvår? Hur många kallingar och strumpor? ;)

Så som bilden visar har vi bott nu i 2 månader, ska bli kul att hitta allt som ska med...!

2 kommentarer:

  1. Packa? Det är väl inte så noga. Man brukar alltid behöva mindre än man tror. Oftast bättre att köpa det man behöver när man kommit fram, än att släpa en massa krafs över halva jordklotet.

    Den här sidan kommer vi att läsa noga och ofta! Tänk om en sån här möjlighet hade funnits för 40 år sedan, när Inger och jag åkte till Jordanien för en korttidsinsats! Men då var det flygpost som gällde. Ringa till Sverige, tja det gick väl rent tekniskt, men det var väldigt dyrt, väldigt krångligt, och väldigt knastrigt. Om jag minns rätt gjorde vi det inte en enda gång. Men vi skrev. Och hemma i Stockholm hade mamma en adresslista med 200 namn. Hon och pappa fick hjälp att "stencilera" breven som de sen skickade ut. Man måste nog vara född före 1960 för att veta hur stencilering gick till. Det var så krångligt och kladdigt, så jag tror inte jag orkar förklara.

    Vi kommer att vara med er i tankarna varenda dag!

    SvaraRadera
  2. Inte dags för ett nytt inlägg snart eller???

    SvaraRadera